15. juni 2011

Et "skæv" vinkel på abortdebatten

Det er ukendt, hvor følgende beretning kommer fra, men jeg har klippet den en af mine venner på Facebook - fra engelsk ganske vist - og den følger hermed i dansk oversættelse!

En bekymret kvinde gik til sin gynækolog og sagde:

»Doktor, jeg har et alvorligt problem, og har desperat brug for din hjælp! Min baby er ikke engang 1 år gammel, og jeg er gravid igen. Jeg ønsker ikke børn så tæt sammen.

Så lægen sagde: "Ok, og hvad vil du have jeg skal gøre?"

Hun sagde: »Jeg vil have dig til slutte min graviditet, og jeg regner med din hjælp med det. '

Lægen tænkte lidt, og efter lidt tavshed sagde han til damen: "Jeg tror, ​​jeg har en bedre løsning på dit problem. Det er mindre farligt for dig. '

Hun smilede og tænkte, at lægen skulle acceptere hendes anmodning.

Derefter fortsatte han: »Ser du, for at du ikke skal tage dig af 2 babyer på samme tid, så lad os dræbe den ene i dine arme. På denne måde kan du hvile lidt før den anden bliver født. Hvis vi skal dræbe en af ​​dem, er det ligegyldigt, hvilken af dem det er. Der vil ikke være nogen risiko for din krop, hvis du vælger at dræbe den i dine arme.

Damen var forfærdet og sagde: »Nej læge! Hvor forfærdeligt! Det er en forbrydelse at dræbe et barn!

"Det er jeg enig i", svarede lægen. »Men du syntes at være OK med det, så jeg troede måske det var den bedste løsning."

Lægen smilede, da han blev klar over, at hun forstod hans pointe.

Han overbeviste en mor om, at der ikke er nogen forskel på at dræbe et barn, der allerede er blevet født, og en, der stadig er i livmoderen.

Forbrydelsen er den samme!

-Ukendt

Ingen kommentarer: